Identiteit

De Voorhof is een eigentijdse christelijke basisschool waar iedereen welkom is. We willen de kinderen leren respect en zorg te hebben voor elkaar. Dit gaat verder dan het accepteren van verschillen in mogelijkheden, geloof of cultuur.

Het betekent ook elkaar ontdekken en ruimte creëren om de mogelijkheden van jezelf en de ander te ontwikkelen. Belangrijk voor ons is het ‘samen zijn’. We hebben elkaar nodig en kunnen wat voor elkaar betekenen. De relatie met de ander zorgt voor het gevoel van gedeelde verantwoordelijkheid. Regelmatig krijgen we als school te maken met onderwerpen, praktijken en standpunten die gevoelig liggen. We gaan hier open en bewust mee om, gaan identiteitsgevoelige thema’s niet uit de weg. Wij hebben respect en aandacht voor ieders overtuigingen. Met onze kinderen zijn we actief in gesprek over normen en waarden. We verwachten van ouders en leerlingen dat ze het karakter van de school respecteren.