Diverse vakgebieden

Op De Voorhof vinden we het belangrijk dat kinderen zich breed ontwikkelen. We willen kinderen de ruimte geven om hun talenten te ontwikkelen en als persoon te groeien. Daarom zorgen we voor een breed aanbod en geven we boeiend, creatief en toekomstgericht onderwijs, waarbij samenwerken centraal staat.

Wij bevorderen het zelfstandig werken, maar ook het samenwerken. Samenwerken, vragen stellen en probleemoplossend denken zijn belangrijke aspecten binnen ons onderwijs. We maken je kind nieuwsgierig naar zichzelf, de ander en de wereld om zich heen. Naast een stevige basis in rekenen, taal en lezen bieden wij thematisch onderwijs aan.

Schoolproject

Jaarlijks kiezen wij een schoolproject waar een aantal weken aan verschillende disciplines gewerkt wordt. Iedere klas werkt dan op het eigen niveau aan hetzelfde onderwerp. We sluiten of openen het project altijd met de ouder(s)/verzorger(s) er bij.

Engels in groep 1 t/m 8

Gelet op de internationalisering en het toenemend gebruik van nieuwe media vinden we een goede beheersing van de Engelse taal belangrijk. We werken met vakleerkrachten en een doorgaande leerlijn van groep 1 t/m 8. Bij de kleuters begint de Engelse les heel spelenderwijs, met liedjes, woordjes, tellen en kleine zinnetjes. In de midden- en bovenbouw worden de lessen waar mogelijk ook gekoppeld aan ons IPC-onderwijs.